ייצור ושיווק מזרני איכות אורתופדיים בארץ ובעולם, כריות ויסקו, מיטות, בסיסים, פינת זולה, פינות ישיבה, ועוד

מעבר למזרן, איך לבחור עיצוב לחדר הילדים?

הילדים שלנו הם הדבר החשוב לנו ביותר. אנחנו משתדלים להקדיש תשומת לב רבה לכל פרט בגידול שלהם, וכחלק מכך משקיעים משאבים שונים כדי ליצור עבורם סביבה אידיאלית להתפתחות. איכות המזרן היא מרכיב קריטי – שינה ערבה מחזקת את המערכת החיסונית, מספקת מרגוע לנפש וגם התפקודים הקוגניטיביים משתפרים במידה ניכרת. בנוסף יש קשר בין מספר שעות השינה ואיכותה לבין הגדילה הפיזית, כך שכשמתכננים ומעצבים חדר ילדים קודם כל כדאי לוודא שהמזרן הוא הטוב ביותר שיש.

אבל חדר הילדים לא משמש אותם רק לשינה אלא גם למשחקים, אירוח חברים, ועוד פעילויות. בהתאם כדאי לבחור את העיצוב על סמך מחשבה מעמיקה, ובפרט התייחסות לאלמנטים הבאים.

רצפה

פרקט הופך את חדר הילדים לחמים ומזמין. הזאטוטים ישמחו לבלות בו, החברים ישמחו להתארח ובנוסף קל יחסית לנקות חיפוי רצפה שכזה. בחדרי ילדים שמחופים במרצפות כדאי להניח שטיח, ואפילו גדול יחסית. המלצה נוספת היא להעדיף שטיחים רכים ושעירים שכיף לשחק עליהם – למשל שאגי עם שערות צפופות.

תקרה

ברוב החדרים התקרה נשארת לבנה ומשעממת למדי – אבל כדאי להעניק לילדים גירויים מעניינים שיציתו את הדמיון וילמדו אותם כבר מגיל צעיר שהעולם יכול להיות ססגוני במיוחד. דרך אחת היא מדבקות קיר, כשכוכבים תמיד מתקבלים בברכה אבל יש כמובן עוד אפשרויות. דרך נוספת להפוך גם את התקרה למרכיב מהותי בעיצוב היא גופי תאורה מרהיבים ועוד אופציה היא תקרות גבס נמתחות שמהוות יצירת אמנות של ממש.

קירות

חדר ילדים הוא מקום מושלם לקירות צבעוניים ואפילו כאלה בעלי גוונים עזים ובוהקים. אופציה אחת היא לצבוע לפחות קיר אחד, כשהצבעים המומלצים הם הסגול על הסוגים השונים שלו, צבעים פסטליים רכים (למשל תכלת), וכמובן הוורדרדים למיניהם.

אופציה שנייה להפוך את הקירות למלאי חיים היא טפטים לחדר ילדים – בניגוד לטפטים של פעם, אלה של היום הם גם עמידים להפליא, גם ניתנים לניקוי בקלות ובעיקר מאפשרים בחירה בין שלל עיצובים שכולם שובי לב. מומלץ לשלב את הילד או הילדה בבחירה, כדי שהם יוכלו להרגיש שהם באים לידי ביטוי ובעצם הופכים את החדר שלהם לשלהם באמת.

פתרונות אחסון

ילדים זה שמחה אבל ילדים זה גם בלגן, אבל למעשה האחריות היא עלינו ההורים. בחדר שיש בו פתרונות אחסון יעילים, הילדים יוכלו גם לשחק וליהנות וגם לשמור על הסדר בסוף היום. מומלץ להעדיף את הפתרונות הצבעוניים שהופכים למעשה חלק מהדקורטיביות של החדר. שק שמשתלשל מהתקרה, ארגזי פלסטיק שקופים  וגם סלסלה שעברה הסבה הם רק חלק מהפתרונות, וכדאי גם לתלות מספר מדפים בחדר – אבל לא מעל המיטה וגם לא בגובה כזה שהילדים עלולים להיתקל בו.

מיקום המיטה

עיצוב חדר ילדים ותכנונו מחייבים כאמור תשומת לב רבה לנושא השינה, וזאת בגלל החשיבות הרבה שלה להתפתחות בגיל צעיר. מעבר לבחירת מזרונים איכותיים לילדים, רצוי גם לבחור באופן מושכל את המיקום של המיטה. לא כדאי למקם אותה מתחת לחלון וגם לא צמוד לקיר חיצוני (בגלל שבנקודות אלה הטמפרטורה עלולה להיות יחסית נמוכה). כמו כן מומלץ לא לקם את המיטה בדיוק מול דלת הכניסה לחדר, וגם לא במרכז החדר.

עוד הצעה בקשר למיטה היא להעדיף את הדגמים שמאפשרים לילד או לילדה לארח חברים וחברות. אירוח חברים לשינה היא חוויה מגבשת מאוד גם אצל הזאטוטים היחסית קטנים וגם בגיל העשרה, ולכן מיטות נפתחות וכן דגמי מיטה + חצי, כמובן עם מזרנים איכותיים מתאימים, הם אופציות מומלצות.

 

מזרנים לילדים
5/5

צרו עימנו קשר

[leadercf7 campid="5017"]

קטגוריות

קמפ דיויד גם בפייסבוק

תפריט נגישות